فرش کاشان

فرش کاشان و دکوراسیون داخلی خانه

ما در این مقاله میخواهیم در مورد فرش کاشان و دکوراسیون داخلی خانه اطلاعاتی را به شما گزارش دهیم،
پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
فرش ها در ظاهر خانه و دکوراسيون آن تاثير بسیار زيادی دارند.
آن ها جلوه خاص و بسیار  زیبایی به خانه ها و اتاق های شما مي  دهند
و در عين حال بر گرما و امنيت فضای خانه تاثیر بسیار زیادی دارند.

 فرش ها از جمله ضروري ترين وسايل برای چيدمان و دکوراسيون خانه هستند و اگر درست و متناسب با فضای خانه انتخاب شوند
علاوه بر آن که بر جلوه و زیبایی خانه می افزايند آسايش و آرامش اعضای خانواده را نيز تامين می کنند اما در استفاده از فرش بايد نکته هايی را مدنظر قرار خود دهيد.

فرش کاشان و دکوراسیون داخلی خانه

فرش کاشان و دکوراسیون داخلی خانه با هم رابطه‌ی بسیار نزدیکی دارند. باید در خرید فرش ابتدا عوامل تأثیرگذار در دکوراسیون منزل از قبیل متراژ، رنگ مبلمان، رنگ پرده و دیگر لوازم محیط را در نظر بگیریم که با هم مطابقت داشته‌باشند. فرش‌های دستبافت و ماشینی کاشان در ایران شناخته‌شده هستند. این فرش ها در دکوراسیون داخلی، سبک‌های کلاسیک و مدرن اهمیت بسیار دارند به طوری که موجب جذابیت و زیبایی محیط می‌شوند. در این مقاله قصد داریم تأثیر فرش‌های کاشان بر دکوراسیون خانه را بررسی کنیم، لطفاً در ادامه همراه باشید.

شهر کاشان یکی از مهم ترین شهر های تولید کننده فرش در کشور محسوب می شود. فرش های کاشان در طرح ها و رنگ های مختلف و به دو صورت ماشینی و دستبافت در بازار موجود هستند. جهت اشنایی بیشتر با این فرش ها مقاله ای با موضوع” پرفروش ترین فرش های کاشان کدام اند؟” نوشته شده است. برای مطالعه کلیک کنید.

مشخصات فرش‌های کاشان

فرش‌های کاشان در ایران و حتی در جهان شناخته‌شده هستند و به دو شکل دستباف و ماشینی تولید می‌شوند. فرش های دستباف توسط هنرمندان بافته‌می‌شوند و با نام‌های ترنج، خشتی و افشان شناخته می‌شوند.  تولید این فرش‌ها به شکل ماشینی هم صورت می‌گیرد. در طرح فرش ترنج، حاشیه‌های پهن در چهار طرف فرش قرار دارد و طرح دایره مانند در وسط فرش پر از نگاره‌های مخصوص ترنج می‌باشد. فرش‌های افشان در وسط خود طرحی از گل‌ها‌ی ساقه بلند و پر برگ دارند که از طبیعت الهام گرفته شده‌است. در طرح خشتی از مستطیل‌هایی استفاده‌شده است که نقش و نگارهای هر مستطیل تکراری نبوده و از هم متفاوت هستند. فرش‌های ماشینی کاشان توسط دستگاه‌های پیشرفته تولید می‌شوند و جنس آن‌ها عموماً آکریلیک، پلی استر، پروپیلن و… می‌باشد. فرش‌های ۱۵۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه کاشان، به خاطر گره‌های زیاد از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار هستند.

اهمیت فرش‌های کاشان در دکوراسیون خانه

فرش کاشان بعنوان تزیین، عنصر نظم دهنده در طراحی دکوراسیون داخلی خانه بسیار اهمیت دارد. این فرش‌ها از نقش و نگارهای اصیل ایرانی برخوردار هستند و استفاده از آن‌ها در خانه جلوه‌ی خاصی به محیط می‌بخشد. در صورتی که فضای خانه‌ی شما بزرگ است و از مبلمان‌های کلاسیک یا سنتی استفاده می‌کنید این فرش‌های پر نقش و نگار بهترین انتخاب برای خانه‌ی شما می‌باشد که رنگ حاشیه و وسط فرش را با مبلمان‌ها ست کنید. همچنین رنگ پرده‌ها و گلدان‌ها و آباروژ‌ها، میز‌ها و… لازم است با رنگ حاشیه‌ی فرش و زمینه‌ی فرش مطابقت داشته باشند. بهتر است در سبک مدرن از فرش‌های مدرن کاشان و مبلمان‌های ساده استفاده کنید.

 فرش کاشان و دکوراسیون پذیرایی

پذیرایی قلب خانه و محل رفت و آمد مهمان‌ها می‌باشد که باید به دکوراسیون آن‌ توجه ویژه‌ای داشته‌باشید. برای طراحی بهتر آن می‌توانید از فرش‌های ماشینی با دوام کاشان بهره ببرید اگر محیط‌ شما کوچک است از رنگ‌های روشن این فرش‌ها استفاده کنید تا خانه‌ی شما بزرگ‌تر و شاد‌تر جلوه نمایی کند. در صورتی که پذیرایی شما اندازه‌ی بزرگی دارد از فرش‌های با رنگ زمینه‌ی تیره بهره بگیرید تا فضای شما را گرم و صمیمی نشان دهد. فرش‌های شلوغ و پر نقش و نگار به مکان‌های بزرگ جذابیت خاصی می‌بخشند. فرش های کاشان گزینه خوبی برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل محسوب می شوند.

چند نکته کلیدی در انتخاب فرش برای دکوراسیون داخلی خانه

1- فرشتان را بر اساس سبک زندگیتان انتخاب کنید

برای مثال اگر حیوان خانگی دارید و یا در مهمانی ها از کفش برای رفت و آمد استفاده می کنید فرش هایی را انتخاب کنید که رنگشان تیره تر است و اندازه کوچکی دارند.
فرش هایی که رنگشان تیره است دیرتر کثیف می شوند و برای شستشو راحت تر هستند.
اما توجه داشته باشید بر خلاف تصور برخی فرش های کوچک برای مساحت های کم به بزرگ جلوه دادن آن فضا کمک نمی کند.
پس در هر حالتی رنگ فرش و اندازه فرش خود را متناسب با اندازه فضای مورد استفاده و رنگ بندی سایر اجزاء دکوراسیون انتخاب کنید.

علاوه بر این اگر  که شما بیشتر روی زمین می نشینید و میخوابید، در هنگام خرید لازم است که خاب فرش را هم مد نظر داشته باشید.
اما اگر بیشتر روی مبلمان زندگی می کنید و روی ان می خوابید، در آن صورت شما می توانید در طراحی فضای داخلی خود به فرش های با ضخامت کمتر نیز فکر کنید و حتما به دنبال فرش هایی با ضخامت بالا نگردید.

2- برای تاثیر بیشتر فرش در دکوراسیون، آن را متناسب با فضای کلی خانه انتخاب کنید

خانه شما از کدام سبک در دکوراسیون استفاده می کند؟ اگر سبک خانه  شما مدرن و مبلمان شما راحتی است، گبه های دستباف برای خانه ی شما گزینه بسیار خوب و مناسبی هستند. فضای کلاسیک همراه با یک تخته فرش دستباف ایرانی در هماهنگی خوبی با هم قرار می گیرند.
در دکور داخلی خانه نقش فرش را هرگز دست کم نگیرید. فرش می تواند جلوه بسیار زیبا و جذابی را به خانه شما ببخشد.

3- شلوغی و خلوتی نقشه و طرح زمینه فرش را مد نظر قرار دهید.

بیش از آنکه به مد توجه کنید و یا به اینکه چه کسی چه چیزی می گوید، با توجه به شناختی که از خودتان دارید و همچنین با توجه به خصوصیات روحی و روانی که دارید، شلوغی و خلوتی نقشه فرش را نیز مد نظر قرار دهید.
این مورد نیز در کنار رنگ زمینه فرش، بر روحیه افراد نیز تاثیر گذار است.

4-جنس فرش خود را قبل از انتخاب برای دکوراسیون تعیین کنید

جنس فرش نیز از نظر نمایشی بر دکوراسیون شما تاثیر گذار است.
مسلما فرش هایی که نخ و الیاف به کار رفته در خاب فرش آنها براق هستند، نور را منعکس می کنند
و حتی اگر از زوایای مختلفی به ان نگاه کنیم ممکن است که رنگ های متفاوتی در فرش دیده شود. البته استفاده کردن از فرش هایی با الیاف پلی استر که انعکاس نور آنها زیاد است
جذابیت و زیبایی بسیار زیاد و خاصی دارد که می تواند در به وجود اوردن محیط های لاکچری و سلطنتی بسیار مفید باشد.

کلام آخر:

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید و فروش و صادرات و واردات این محصول
و اطلاع از قیمت های آن در نقاط مختلف کشور
با ما تماس بگیرید، یا در واتساپ پیام دهید.

مهندس حمیدرضارضائی

09108373801 خرید ، واتساپ

09918226947 مشاوره داخلی

Hamidrezarezaee6947@gmail.com

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *