بازار فرش, فرش ماشینی

بازار فروش فرش ماشینی ابریشم زیبا

بازار فروش فرش ماشینی ابریشم زیبا

بازار فروش فرش ماشینی ابریشم زیبا بخاطر مزایای فراوان و قیمت مناسب آن بسیار رونق‌یافته است. فرش ماشینی ابریشمی از نخ‌های ابریشمی مصنوعی و توسط دستگاه‌های قالی بافی فرش‌های ابریشمی بافته‌می‌شود. از مزایای مهم این فرش‌ها می‌توان به قیمت پایین، براقیت، تنوع در رنگ و طرح و نرم و زیبا بودن آن‌ها اشاره‌کرد. در این مقاله به معرفی فرش ماشینی ابریشم زیبا، مزایا و معایب آن می‌پردازیم در ادامه برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

شهر کاشان به عنوان قطب تولید فرش در کشور شناخته می شود. فرش های ماشینی و دستبافت کاشان شهرت جهانی دارند. برای مطالعه بیشتر در خصوص این فرش ها مقاله ای با عنوان” خرید و فروش فرش کاشان” نوشته شده است. برای مطالعه کلیک کنید.

معرفی فرش ماشینی ابریشم زیبا

فرش‌های ماشینی ابریشم توسط دستگاه‌های پیشرفته قالی بافی ابریشمی بافته‌می‌شوند که به فرش‌های دستباف شباهت بیشتری دارند. این فرش‌ها بسیار نرم و لطیف و زیبا می‌باشند و از درخشندگی و براقیت خاصی برخوردار هستند که چشم هر بیننده‌ای را بخود جذب می‌کنند. نخ ابریشم و استفاده از آن‌ در فرش ابریشمی سابقه‌ای دیرینه دارد.  فرش های ابریشمی و حتی پارچه‌های ابریشمی از قدیم جزو محصولات فاخر و گرانبها بوده‌اند. امروزه نیز علاوه بر فرش دستباف ابریشمی فرش‌های ابریشمی ماشینی تولید می‌شوند که بسیار جذاب و خاص می‌باشند. فرش‌‌های ماشینی ابریشمی با نخ ابریشمی مصنوعی یا همان پلی استر تولید می‌شوند و گره‌های ریزی دارند که گاهی از نوع دستباف این فرش‌ها قابل تشخیص نیستند. به فرش‌های ماشینی ابریشمی، فرش های بلژیکی نیز گفته‌می‌شود.

مزایای فرش های ماشینی ابریشمی زیبا

فرش‌های ماشینی ابریشمی از مزایای خاصی برخوردار هستند که باعث محبوبیت آن‌ها شده‌است. در ادامه مزایای این گونه فرش‌ها را بیان می‌کنیم.

  • فرش های ماشینی ابریشمی در مقایسه با فرش دستباف و فرش‌های ماشینی آکریلیک قیمت پایین‌تری دارند.
  • این فرش‌ها از تنوع رنگی بالایی برخوردار هستند که در انواع رنگ‌های جذاب آبی فیروزه‌ای، قرمز، صورتی، سبز و … تولید می‌شوند. تنوع طرح این فرش‌ها هم بسیار بالا می‌باشد.
  • فرش های ابریشمی ضد حساسیت می‌باشند و فاقد هر گونه پرز دهی و الیاف هستند.
  • این فرش‌ها به آسانی جارو کشیده‌می‌شوند و روی کف پوش‌ها لیز نمی‌خورند.
  • فرش های ابریشمی بعلت جنس نخ براقیت و درخشندگی خاصی دارند.
  • در منازل متناسب با دکوراسیون های مختلف جلوه‌ی خاصی به محیط می‌بخشند.

 

معایب فرش‌های ماشینی ابریشمی زیبا

فرش های ابریشمی ماشینی در کنار مزایای فراوان یکسری معایبی هم دارند. شستشوی این فرش‌ها سخت می‌باشد فرش ابریشمی در هر بار شستشو کم رنگ‌شده و بافت آن‌ ضعیف می‌شود. فرش های ماشینی ابریشمی نسبت به فرش‌های دستباف و آکریلیک کیفیت پایینی دارند. این فرش‌ها آلودگی‌ها را جذب می‌کنند و در برابر وزن و رفت و آمد مقاومت ندارند و زود خراب می‌شوند.

تولیدی فرش ابریشم ترید عرضه کننده فرش هایی با نقش و نگار های بسیار زیبا به بازار می باشد. این فرش ها با بالاترین کیفیت ها بافته می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تنوع فرش های موجود و قیمت ها با ما تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *