کالا, محصولات

چگونه فرش تولید میشود؟

مجموعه ابریشم ترید ،تولید کننده انواع فرش های ماشینی با طرح های مختلف، به بهترین کیفیت در کشور،با بهترین قیمت به صورت عمده عرضه میکند.

فرشی که بدون دخالت انسان و تنها با کمک دستگاه‌های مختلف بافته شود، فرش ماشینی نام دارد.

ما در بازار می‌توانیم انواع گوناگونی از فرش‌های ماشینی را یافت کنیم که تنها فرق آنها در نقشه‌های مختلفی است که برای آن‌ها به‌کاررفته ولی در بافت تمام این فرش‌ها دستگاه‌های یکسانی دخیل هستند.

اگر بخواهیم همه اجزای تشکیل‌دهنده یک فرش ماشینی را نام ببریم می توان به نخ پود، نخ خاب و نخ تار اشاره کرد.

فرش‌های ماشینی با فرش‌های دست‌بافت تفاوت‌های زیادی دارند:

که بارزترین این تفاوت را می‌توان این‌گونه گفت که فرش دستبافت هنر دست هنرمندان ایرانی است ولی فرش ماشینی توسط دستگاه های مکانیزه بافته و پرداخت می‌شود.

.  شاید برایتان سئوال باشد که قیمت یک فرش ماشینی را چه چیزی تعیین می‌کند؟ در پاسخ باید گفت جنس نخ تعیین‌کننده و ملاک قیمت آن است.

تولید فرش ماشینی در سه مرحله 

ریسندگی:فرش ماشینی از سه دسته نخ به نامهای نخ تار از جنس پنبه ، پلی استر و نخ پود از جنس جوت و نخ خاب یا ریشه که از جنس آکریلیک یا پلی پروپیلن یا پلی استر و در بعضی موارد ویسکوز بافته می شود.

بافندگی:فرش ماشینی توسط ماشین آلات مختلفی بافته می شود که می توان به دستگاه های تکسیما، واندویل CRX ، ASR ، VTR و HCP اشاره کرد.

تکمیل فرش:پس تمام شدن مراحل های بافندگی ،فرش ها به سالن تکمیل فرش ماشینی می روند،وبه مراحل زیر صورت میگیرند:

۱- تیغه
۲- آهار زنی پشت فرش
۳- شیرینگ(پرداخت سطح فرش)
۴- برش طولی و عرضی فرش
۵- لبه دوزی ، زیگزاگ  و  ریشه زنی
۶- کنترل کیفیت

7-فرشها پس از اتمام بافت و تولید به صورت لوله درمی آیند.

 درون کوره های مخصوص تحت فشار بخار و برس کشی قرار می گیرند،تا پرز های آن کنده شود.

پارامترهای فنی موثر بر کیفیت فرش ماشینی

غیر از عوامل کلی نظیر مدل ماشین بافندگی، تکنولوژی بافت، نوع نخ‌های مصرفی برای تار  و پود، تراکم تاری و پودی و تنظیمات عمومی ماشین‌ها، سه عامل فنی مهم دیگر نیز وجود دارد که می‌تواند کیفیت نهایی فرش ماشینی را تحت تاثیر قرار دهد:

تناسب و یکنواختی مشخصات فیزیکی نخ خاب: کیفیت و یکنواختی ویژگی‌های فیزیکی نخ خاب مصرفی بسیار مهم است. نایکنواختی در خواص فیزیکی نخ خاب (از قبیل درصد ازدیاد طول، درصد جمع‌شدگی و یا تجعد آن) می‌تواند باعث ایجاد رگه‌های طولی در سطح فرش شود.

کیفیت تیغه برش: تیغه برش فرش نیز از عواملی است که می‌تواند کیفیت نهایی را تحت تاثیر قرار دهد. این تیغه‌ها باید کیفیت بسیار خوبی داشته باشند و به موقع تعویض شوند، والا باعث بروز مشکل خاب سوختگی خواهد شد.

مرحله شیرینگ: یکنواخت کردن سطح خاب فرش که اصطلاحاً شیرینگ نامیده می‌شود، در کیفیت نهایی فرش تاثیر بسزایی دارد.

 

نکات کاربردی که به خرید یک فرش ماشینی مناسب کمک می کند

این روزها فرش در دکوراسیون داخلی یک خانه تاثیر زیادی دارد. انتخاب یک فرش ماشینی مناسب می تواند تأثیرات مثبت زیادی در فضای داخلی یک خانه بگذارد. خانه به عنوان جایی برای افراد است که در آن احساس آرامش کنند. داشتن خانه ای که دکوراسیون آن پر از آرامش است و دل نشین می باشد به افراد احساس بهتری می دهد. فرش ارتباط مستقیمی با آرامش یک خانه دارد. برای این که بتوان یک فرش مناسب انتخاب نمود باید به نکاتی توجه کرد. امروزه فرش های ماشینی زیادی در بازار وجود دارند که در طرح ها و رنگ های مختلفی بافته می شوند. فرش های ماشینی مرغوبی که تفاوت چندانی با فرش های دست بافت ندارند. برای این که بتوان یک فرش ماشینی خوب انتخاب کرد ابتدا باید محل قرار گرفتن و پهن شدن فرش را مشخص کنید. این که فرش برای یک اتاق پذیرایی بدون رفت وآمد است یا برای یک اتاق غذاخوری پر رفت وآمد می باشد در انتخاب آن مؤثر است.

 

فرش های ماشینی که برای اتاق های پر رفت و آمد انتخاب می شوند باید طول عمر بالایی داشته باشند و در مقابل ساییدگی از استحکام خوبی برخوردار باشند. سبک زندگی افراد نیز در انتخاب فرش خانه آن ها اهمیت زیادی دارد. خانواده هایی که دارای فرزندهای کوچک هستند باید فرشی را انتخاب کنند که از رنگ های تیره تر بافته شده اند و یا خانواده هایی که دارای حیوانات خانگی هستند باید فرش هایی را انتخاب کنند که خیلی روشن نباشند. رنگ هایی که در یک فرش بکار رفته در انتخاب آن مؤثر است. برای فضاهایی که رفت و آمد آن ها زیاد است نباید فرش هایی با رنگ روشن خریداری کرد. فرش های ماشینی رنگ روشن خیلی زود کثیف می شوند و نمای آن ها ممکن است بد به نظر برسد. برای خانه های با متراژ پایین، خرید فرش ماشینی با رنگ های روشن می تواند به بزرگ نشان دادن فضا کمک زیادی کند. نکته کاربردی تولید ی که به خرید فرش ماشینی کمک می کند نوع فرش است.

 

فرش های اکریلیک معمولاً در روزهای اول پرز هایی از خود پس می دهند اما فرش های پلی استر این گونه نیستند. فرش های اکریلیک طول زیاد تری نسبت به بقیه دارند و نقش و نگار آن ها از ظرافت بیشتری برخوردار است. قیمت فرش نیز از مواردی می باشد که در هنگام خرید آن خیلی مهم است. حتما برای خرید فرش ماشینی بودجه مناسبی را برای آن در نظر بگیرید. هر چقدر شانه ی فرش ها بیشتر باشد انعطاف پذیری بیشتری دارند و نمای آن ها جذاب تر است. این روزها فرش های هزار و پانصد شانه محبوبیت زیادی پیدا کرده اند اما خریداران فرش باید بدانند که ضخامت این فرش ها از فرش های هزار شانه کمتر است. اگر شما جزو افرادی هستید که بر روی فرش می نشینید و یا به مدت طولانی روی آن می ایستید بهتر است از فرش های هزار شانه استفاده کنید که ضخامت بیشتری دارند.

ارتباط با پشتیبانی

برای کسب اطلاعات بیشتر تولید ی ، خرید و فروش و صادرات و واردات این محصول و اطلاع از قیمت های آن در نقاط مختلف کشور با ما تماس بگیرید،یا در واتساپ پیام دهید.

مهندس حمیدرضارضائی

09108373801خرید،واتساپ

09918226947مشاوره داخلی

Hamidrezarezaee6947@gmail.com

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *