فرش کاشان, فرش ماشینی

قیمت فرش خشتی کاشان

قیمت فرش خشتی کاشان

قیمت فرش خشتی کاشان به میزان تراکم طولی و عرضی، جنس نخ تار و پود، متراژ فرش و عوامل دیگر بستگی دارد. فرش‌های خشتی از قاب‌های پر نقش و نگار و زیبایی طراحی و تولیدشده‌اند که از دو سبک سنتی و مدرن در نقشه‌ی آن بهره‌گرفته‌شده است. این فرش‌ها از جنس نخ آکریلیک مقاوم می‌باشند که در مقابل حرارت و آسیب‌ها از  استحکام بالایی برخوردار هستند. فرش‌های خشتی به دو صورت ماشینی و دستی تولید می‌شوند که هر دو زیبا و جذاب هستند. در این مقاله به ویژگی‌های فرش کاشان و قیمت آن می‌پردازیم لطفاً همراه باشید.

فرش نقش مهمی در طراحی دکوراسیون خانه دارد و فرش های پر نقش و نگار با رنگ های زیبا جلوه خاصی به دکور منزل می بخشند. فرش های کاشان از محبوبیت بالایی بر خوردارند زیرا با قیمت مناسب عرضه می شوند و طرح زیبایی دارند.برای مطالعه بیشتر در مورد ویزگی های فرش کاشان مقاله ای با عنوان” فرش کاشان و دکوراسیون داخلی خانه “نوشته شده است. برای مطالعه کلیک کنید. 

فرش خشتی کاشان چیست؟

برای طرح و نقشه فرش خشتی از قاب‌ها و مستطیل‌های شبیه خشت استفاده‌می‌شود، داخل خشت‌ها با نقش و نگار‌های گلدانی زیبا و متفاوت از هم تزیین شده‌اند. در قدیم از گل و رس خشت درست می‌کردند و سپس از آن‌ها دیوار خانه‌های قدیمی را می‌ساختند که از این ویژگی ساخت دیوار از خشت، برای تولید فرش خشتی الهام گرفته‌شده‌است. در فرش خشتی از دو طرح سنتی و مدرن بهره‌می‌گیرند، همچنین این فرش‌ها از رنگ‌ها و شانه‌های متنوعی بصورت دستی و ماشینی بافته‌می‌شوند که هر دو در زیبایی نظیری ندارند. امروزه این فرش علاوه بر کاشان در اغلب شهر‌ها مانند تبریز و کرمان هم تولید می‌شود و طرفداران زیادی دارد. استفاده از این فرش در دکوراسیون‌های مختلف بویژه کلاسیک یا سنتی زیبایی و جذابیت خاصی به محیط می‌بخشد.

ویژگی‌های فرش خشتی کاشان

فرش‌های خشتی کاشان از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند. یکی از ویژگی‌های فرش خشتی متنوع بودن رنگ گل‌ها و قاب‌ها می‌باشد که از رنگ‌های آبی، لاکی، سرمه‌ای، سفید و… بهره‌گرفته شده است. همچنین داخل قاب‌ها برای زیبایی از نقش و نگارهایی مانند اسلیمی، درخت، گلدان و شاخه‌ها، پرنده‌ها و حیوانات استفاده می‌شود. علاوه بر اینها جنس فرش‌های خشتی ماشینی از آکریلیک، پنبه و… می‌باشد که از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند. امروزه این فرش‌ها در مدل‌های جدید تا ۱۶۰۰ شانه هم تولید شده‌اند که به علت تراکم زیاد ظرافت و زیبایی خاصی دارند.

قیمت خرید و فروش فرش خشتی کاشان

یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت فرش خشتی تراکم یا تعداد گره‌ها می‌باشد که هر چه گره‌ها بیشتر باشد قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. جنس یا مواد اولیه بکار رفته در تولید فرش در قیمت آن مؤثر است فرش‌های آکریلیک گران‌تر از پلی استر می‌باشند. همچنین با افزایش متراژ فرش خشتی قیمت آن هم افزایش می‌یابد. قیمت این فرش در صورت تهیه‌ی آن‌ها از تولید کنندگان اصلی مناسب‌تر می‌باشد در صورت امکان بهتر است به شکل مستقیم و بدون واسطه‌ها این فرش‌ها را خرید کنید.

تولیدی فرش ابریشم ترید عرضه کننده انواع فرش های با کیفیت به بازار های سراسر کشور می باشد. تمامی فرش ها دارای طرح و نگار زیبایی بوده و با مناسب ترین قیمت ها عرضه می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با ما تماس بگیرید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *