فرش دستبافت, فرش دستبافت قشقایی

قیمت خرید و فروش فرش دستبافت قشقایی

قیمت خرید و فروش فرش دستبافت قشقایی

قیمت خرید و فروش فرش دستبافت قشقایی به اندازه و نوع طرح آن بستگی دارد. فرش قشقایی به دو روش بافته‌می‌شود در روش اول بافنده تنها از ذهن خود استفاده‌کرده و از الگوی خاصی پیروی نمی‌کند. در روش دوم که برجسته نامیده‌می‌شود بافنده از نقشه برای بافت فرش استفاده می‌کند و باید نقشه را بطور دقیق اجرا کند. دار قالی فرش قشقایی بصورت خوابیده‌می‌باشد و این مدل برای روش زندگی عشایری مناسب‌تر است. در این مقاله همراه ما باشید تا در مورد فرش‌های قشقایی بیشتر بدانید.

فرش های دستبافت ایرانی شهرت جهانی دارند. این فرش ها به دلیل رنگ و طرح زیبایی که دارند بسیار چشم نواز می باشند. برای مطالعه بیشتر در خصوص فرش های دستبافت ایرانی مقاله ای با عنوان” بازار فرش دستبافت ایرانی” نوشته شده است. برای مطالعه کلیک کنید.

معرفی فرش دستبافت قشقایی

فرش های قشقایی در دو روش سنتی و استفاده از نقشه بافته‌می‌شوند. در روش سنتی بافنده از ذهن خود برای بافت فرش استفاده می‌کند و از هیچ نقشه‌ای برای اجرا استفاده نمی‌کند. طرح‌ها و نقش و نگارهای این گونه فرش‌ها بصورت نامنظم‌بوده و بافنده از فرهنگ و سنت اصیل عشایری برای بافت فرش الهام می‌گیرد. در روش دوم بافت فرش قشقایی که روش برجسته نیز نامیده‌می‌شود بافنده باید نقشه را بطور دقیق اجرا کند. طرح‌ها و نقشه‌های فرش برجسته هماهنگ و متقارن می‌باشند و در بافت اغلب آن‌ها از سنت روستا و عشایر استفاده نمی‌شود. در این فرش‌ها از الگوهای شهری مانند ترمه، قلمکاری و کاشی الهام گرفته می‌شود. رایج‌ترین نقش‌های فرش‌های برجسته ماهی درهم، افشان و بته‌ای می‌باشند. فرش های قشقایی اغلب توسط عشایر استان فارس تولید می‌شوند گرچه در استان‌های دیگر هم عشایر حضور دارند.

رنگ و رنگرزی فرش دستبافت قشقایی

در بافت فرش های قشقایی رنگ قرمز تند سرخ فام یک رنگ اصلی می‌باشد. این رنگ در رنگ آمیزی ترنج‌ها بکار می‌رود و گاهی هم در لچک‌ها و زمینه فرش از این رنگ استفاده می‌کنند. برای بافت زمینه‌ی فرش قشقایی نیز از رنگ‌های آبی فیروزه‌ای، سرمه‌ای، سفید و سبز استفاده می‌شود. کاربرد رنگ سرمه‌ای و آبی نسبت به دیگر رنگ‌ها بیشتر است. همچنین برای رنگرزی نخ‌ها از روش‌های گیاهی و شیمیایی بهره گرفته می‌شود، رنگ‌های طبیعی فرش با استفاده از گیاهانی مانند روناس، نیل و پیاز انجام می‌شود.

 

قیمت فرش دستبافت قشقایی

قیمت فرش دستبافت قشقایی به عوامل زیادی بستگی دارد. کیفیت و نوع نخ‌ها از قبیل پشم، پنبه و ابریشم بر قیمت کلی فرش تأثیر دارند. فرش‌های قشقایی با اندازه‌ی بزرگ‌تر و دارای طرح‌های منظم و متقارن‌ قیمت بالایی دارند. قیمت فرش قشقایی با توجه به اندازه و طرح از همدیگر متفاوت می‌باشد و نمی‌توان در این مقاله قیمت ثابت و دقیقی را برای آن‌ها ذکر کرد. قیمت این فرش‌ها نیز تحت تأثیر نوسانات بازار تغییر یافته و افزایش می‌یابند.

تولیدی فرش ابریشم ترید فرش هایی با نقش و نگار های زیبا به بازار عرضه میکند. این فرش ها با قیمت های مناسب خرید و فروش می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *