کالا, محصولات

فرش ماشینی با رنگ های زیبا

همان‌طور که همه ما می‌دانیم از مهم‌ترین عناصری که در دکوراسیون داخلی هر خانه می تواند نقش بسیار مهمی ایفا کند فرش هاهستند

اگر شخص بتواند مبلمان و رنگ دیوارهای خود را با فرشی که خریداری می کند هماهنگ کند بدون شک باعث بالا رفتن جذابیت و زیبایی آن می شود.

در گذشته، نقشه و رنگ فرش‌های دستبافت بسیار محدود بود و در هر شهر و استانی تنها تعداد انگشت شماری نقشه و رنگ زمینه که متناسب با روحیات آن منطقه را داشت پیدا می‌شد.

 اما با پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن تنوع در طرح و نقش‌ها ما امروزه می توانیم شاهد فرش های ماشینی با رنگ های زیبا هم باشیم که محدود به شهر یا استان خاصی نیست.  

همین موضوع باعث شده تا خریداران زیادی برای انتخاب در بین هزاران طرح و نقش سردرگم شده

و در نهایت متأسفانه بدون هیچ آگاهی یک انتخاب اشتباه را تجربه کنند که منجر به هدررفتن سرمایه آن‌ها است.

 

انواع رنگ های زیبای فرش های ماشینی با دکوراسیون

طرح بندی رنگ دکوراسیون منزل و انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای دکوراسیون منزل میتواند تاثیر زیادی در زندگی روزمره  ما داشته باشید و سبب ارامش بیشتر افراد خانواده در اوقاتی که در منزل سپری میکنند داشته باشد.

ترکیب رنگهای مختلف مبل ، فرش ، پرده و دیوارهای اتاقها در صورتی،کابینت ها و… که به درستی و کمی دانش از روانشناسی رنگها انتخاب شود میتواند کمک زیادی به نوع انتخابهای ما داشته باشد .

رنگهایی که در فرش ماشنی استفاده میشود عموما بین 5 تا 12 رنگ در نقش فرش میباشد که برای رنگ زمینه از رنگهای مثل سرمه ای ، ابی فیروزه ای ، ابی الماسی (سبز ابی ) ،کرم ، گردویی و بادامی انتخاب شود.

در یک دستگاه بافت فرش ماشینی 10 رنگ امکان بافت زمینه نیز با 10 رنگ مختلف وجود دارد

که با توجه به نیاز بازار و هنر طراحان برای رنگ زمینه با توجه به نوع نقشه رنگها انتخاب میشود.

به طور مثال برخی از طرح های فرش ماشینی فقط در 2 رنگ کرم و سرمه ای بافته میشوند

ولی در برخی دیگر طرح ها کرم /سرمه ای/ابی /ابی کاربنی/بنفش/نقره ای،بادامی و گردویی هم بافته میشود.

انتخاب بهترین رنگ زمینه برای فرش ماشینی نیاز به برسی رنگ دیگر وسایل منزل از قبیل مبلمان و پرده و دیوار پوشها دارد .در این میان میتوانید رنگ کرم و سرمه ای فرش ماشینی را با تمامی دکورها سن نمایید.

 

نکات مهم هنگام خرید فرش:

1_جنس نخ خاب رو برسی کنید:

جنس نخ خاب مهم‌ترین عامل در تعیین کیفیت فرش است، چرا که بیش از ۷۰% وزن یک فرش را نخ خاب،که به آن نخ پرز هم می‌گویند، تشکیل می‌دهد.

این نخ از اهمیتی بالایی برخوردار است،و ارتباط مستقیمی با قیمت فرش دارد.

2_در مورد هیت ست شدن فرش اطمینان حاصل کنید:

هیت ست فرآیندی است که قبل از بافت یک فرش ماشینی و بر روی الیاف آن صورت می‌گیرد. در این فرآیند الیاف فرش با بخار آب گرمادهی می‌شوند،که هیت ست کیفیت و ماندگاری فرش را افزایش میدهد.

3_هر فرشی اکرولیکی نیست:

الیاف اکریلیک هم مثل همۀ اجناس دیگر کیفیت‌های متفاوتی دارند. مثلاً بهترین فرش‌های ماشینی معمولاً از الیاف ساخت آلمان استفاده می‌کنند که نسبت به انواع ترک یا تایوانی کیفیت بسیار بالاتری دارند.

نکاتی برای خرید فرش ماشینی

خرید فرش خوب می تواند یک سری مشکلاتی را داشته باشد، چرا که شما اغلب اوقات باید فرش ها را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهید، کیفیت فرش ها را شاید ازطریق نگاه کردن بتوان تشخیص داد، اما بیشتر افراد از همان زمان های نخست دچار سردرگمی می باشند، ویژگی های کم زیادی وجود دارد که می توان از ظاهر شناسایی کرده، پس بهترین کار این است که شما یک فرش خوب برای خودتان تهیه کنید.

فرشی که نه تنها زیبا باشد بلکه در کنار آن از طول عمر خوبی هم برخوردار باشد و بتواند به شما کمک کند تا از آن در مدت زمان زیادی بهره بگیرید.

 

بهترین جنس فرش

اولین موردی که در خرید فرش باید به آن توجه کنید، جنس فرش است، مواد مصنوعی مانند پلی پروپیلن و نایلون ارزان تر هستند اما زودتر مواد دیگر از بین می روند به همین دلیل شما در زمان انتخاب حتماً باید به آن توجه کنید مانند الیاف طبیعی که از جمله آن ها می توان پشم را نام برد که شاید قیمت بیشتری داشته باشد و ماندگاری آن ها بالاتر است شما در زمان خرید فرش می توانید با جنس های مانند پولی پس پروپیلن پلی استر نایلون و پشم طبیعی مواجه شوید که در بین آن ها نایلون پلی استر و پشم طبیعی بهترین ها به شمار می‌رود البته در زمان خرید می توانید از فروشنده با توجه به بودجه که داری در مورد آن سوال بپرسید. 

شانه و تراکم فرش

تعداد گره درهر مترمربع از ارزان شانه می گویند به عنوان مثال وقتی فرش ۵۰۰ شانه دارد به این دلیل است که در هر متر مربع آن از ارزش ۵۰۰ گرفت وجود دارد از طرفی تعداد گره درهر مترمربع از طول آن را تراکم می گویند به همین دلیل هنگامی که تراکم فرش ۷۰۰ است یعنی در هر متر مربع ۷۰۰ گرم وجود دارد شما باید در نظر داشته باشید هرچه شانه و تراکم فرش بالاتر باشد ظرافت آن بیشتر بوده و بافت ریس تری خواهد داشت همینطور فرشاد دارای شانه و تراکم بیشتر مقاومت بالاتری در برابر پاره شدن دارند 

امکان شستشوی فرش

قابلیت نظافت و شستشوی فرش بدون بروز هر مشکل یکی از ویژگی هایی است که شما باید حتماً آن را در نظر داشته باشید خیلی از فرشاد در زمان استفاده از مواد شوینده شیمیایی و شوینده های ساخته شده از مواد طبیعی مانند سرکه رنگ پس میدهند که خودش یک چالش بزرگ به شمار می‌رود و به همین دلیل همیشه سر کن که فرش آن را انتخاب کنید که قابلیت شستشوی بسیار زیادی دارند. 

ارتباط با پشتیبانی

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید و فروش و صادرات و واردات این محصول و اطلاع از قیمت های آن در نقاط مختلف کشور با ما تماس بگیرید،یا در واتساپ پیام دهید.

مهندس حمیدرضارضائی

09108373801خرید،واتساپ

09918226947مشاوره داخلی

Hamidrezarezaee6947@gmail.com

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *