کالا, محصولات

تولید فرش وینتیج

فرش ماشینی وینتیج

نقشه قالی های سنتی که با روش های صنعتی، ظاهری کهنه و عتیقه به خودگرفته است.

فرش با طرح وینتیج به صورت ماشینی هم می شود، فرش کهنه نما یا وینتیج از جمله فرش هایی استکه طرفداران زیادی در ایران و خارج از کشور داشته که موجب شده صادرات این فرش از دیگر محصولات بیشتر باشد. شرکت فرش ابریشم ترید  پیشرو در تولید فرش وینتیج، نظر علاقه مندان به این نوع فرش ها را به خود جلب کرده است.

جنس نخ فرش وینتیج

عموما دو نوع نخ در تولید فرش های وینتیجکاربرد بسیاری دارد که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارد.
الف: نخ اکریلیک
ب: نخ پلی استر
نخ های اکریلیک شباهت بسیار زیادی به نخ های طبیعی مورد استفاده در فرش های دستباف دارد.

همچنین کیفیت و مقاومت نخ های اکریلیک بسیار بیشتر از نخ های پلی استر است.

از طرفی دیگر فرش های وینتیج بافته شده با نخ پلی استر

ارزان تر از فرش های وینتیج بافته شده با نخ های اکریلیک است.

 تشخیص فرش کهنه نما

همه روش هایی که در بالا توضیح داده شد باعث کهنه نما شدن فرش می شود

ولی ارزش واقعی از آن فرشی است که دارای قدمت دیرینه واقعی باشد و به مرور زمان کهنه شده باشد و مسلما این فرش ها جز عتیقه محسوب شده و قیمت بسیار بالایی دارند و خیلی از فرش ها دارای قدمت هزاران ساله ( از جمله فرش پازیریک با قدمت ۲۴۰۰ ساله ) دارند و در موزه ها نگهداری شده و به عنوان میراث فرهنگی کشورها قابل قیمت گذاری نیست.

 

خرید بهترین و با کیفیت ترین فرش ایرانی

یکی از چالش هایی که بیشتر خانم ها برای تغییر دکوراسیون خانه با آن روبرو هستند خرید یک فرش ماشینی مناسب است. خرید فرش ماشینی خوب اهمیت بسیار زیادی دارد. یک فرش با رنگ های شاد و جذاب می تواند فضای خانه را تا حد زیادی تغییر دهد. برای این که بتوان یک فرش ماشینی مناسب انتخاب کرد ابتدا باید درباره فرش ماشینی اطلاعاتی به دست آورد. بهترین و با کیفیت ترین فرش ماشینی که در بازار وجود دارد دارای ویژگی های خوبی است. یک فرش ماشینی با کیفیت و مناسب دارای لطافت و نرمی بالایی می باشد. طرح و نقش های به کار رفته در آن چشم گیر و جذاب هستند. بافت فرش خیلی ریز است و کاملاً نقش و نگار آن مشخص می باشد. فرش ماشینی خوب باید میزان پرس دهی پایینی داشته باشد و در برابر هرگونه پوسیدگی و سوراخ شدگی مقاوم باشد. یکی از ویژگی هایی که بیشتر خریداران فرش به دنبال آن هستند این است که فرش استاندارد باشد و رنگ های آن به صورت ثابت باشند. فرش های استاندارد طوری بافته می شوند که ثبات رنگی بالایی دارند. جنس الیاف در فرش ها اهمیت زیادی دارد و مهم ترین عامل تاثیرگذار در کیفیت آن ها است. در زمان خرید مشتریان باید به این نکته توجه کنند که فرش از چه الیافی بافته شده است. برای بافت فرش از الیافی مانند پلی استر، اکریلیک و پلی پروپلین استفاده می کنند. این روزها اکریلیک بهترین نوع الیاف برای فرش های ماشینی می باشد و جزو پرفروش ترین فرش ها است. فرش هایی که از الیاف اکریلیک بافته می شود بدون پرز دهی هستند و طول عمر آن ها بسیار بالا است. علاوه بر این ها هیچ حساسیت و آلرژی ایجاد نمی کنند. نکته مثبتی که درباره فرش اکریلیک وجود دارد این است که علاوه بر نرمی و لطافت، جذابیت بالایی دارد و آب رفت آن در مقایسه با دیگر فرش ها خیلی کمتر است.

نکات انتخاب بهترین فرش ایرانی

برای انتخاب و خرید فرش باید به نکاتی توجه کرد. هر فرشی که در بازار وجود دارد دارای کارایی خاصی است و باید با متناسب با محیط و فضای دکوراسیون خانه انتخاب شود. به عنوان مثال فرش هایی که 1200 شانه هستند و متراژ بزرگی دارند برای اتاق خواب گزینه مناسبی نمی باشند. همچنین این فرش ها برای آشپزخانه نیز مناسب نیستند. فرشی که انتخاب می کنید حتما باید با دکوراسیون اتاق پذیرایی شما همخوانی داشته باشد و از نظر رنگ و نقش با دیگر لوازم خانه هماهنگ باشد. سلیقه افراد و نوع چینش وسایل خانه در انتخاب فرش خیلی اهمیت دارد. فرش هایی که برای راهرو و یا اتاق خواب استفاده می شوند از نظر ابعاد و کاربری باید متناسب با این مکان ها باشند. بهتر است فرش ماشینی را خریداری کنید که خدمات پس از فروش و یا گارانتی داشته باشد. گارانتی این امکان را به مشتریان می دهد که اگر بعد از خرید فرش اگر مشکلی برای آن به وجود آمد امکان تعویض آن وجود داشته باشد البته ناگفته نماند تعویض فرش بعد از خرید شرایط ویژه ای دارد.

 

فرش چند شانه خریداری کنیم؟

فرش کهنه نما کاشان، در هر شانه و تراکمی بافته می شود و محدودیتی از نظر کیفیت بافت ندارد.

چون وینتیج صرفا یک طرح قالی ماشینی است که می تواند روی هر شانه و تراکمی پیاده شود.

در واقع اگر شما مایل به خرید فرش کهنه نما یا وینتیج باشید مجبور نیستید از شانه و تراکم های بالا انتخاب کنید. می توانید فرش وینتیج ارزان هم خریداری کنید

ارتباط با پشتیبانی

🔰برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید و فروش و صادرات و واردات این محصول و اطلاع از قیمت های آن در نقاط مختلف کشور با ما تماس بگیرید،یا در واتساپ پیام دهید.

مهندس حمیدرضارضائی

09108373801خرید،واتساپ

09918226947مشاوره داخلی

Hamidrezarezaee6947@gmail.com

بازگشت به لیست

3 نظر در “تولید فرش وینتیج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *