انواع فرش ماشینی, فرش ماشینی

نام انواع فرش های ماشینی

نام انواع فرش های ماشینی

حتماً در هنگام خرید فرش های ماشینی نام انواع فرش های ماشینی به گوشتان‌خورده که شامل پشمی، پلی استر و… می‌شوند. فرش های ماشینی یکی از نیازهای اساسی هر منزلی هستند. این نوع فرش ها در انواع و طرح های مختلف بافته‌می‌شوند.

امروزه فرش های زیادی با طرح و نگار های مختلفی در بازار موجود می باشند. فرش های ماشینی کاشان از جمله فرش های پر طرفداری هستند که خریداران زیادی دارند. برای مطالعه بیشتر در خصوص فرش های کاشان مقاله ای با عنوان” توزیع فرش طرح شاه نشین کاشان” نوشته شده است. برای مطالعه کلیک کنید.

فرش ماشینی چیست

امروزه در کشور ما فرش ماشینی یکی از نیاز های اساسی در هر منزلی است. پیدا کردن یک فرش با کیفیت و با دوام به دلیل هزینه بالای ان نکته مهمی است که باید در نظر گرفته‌شود.

فرش ماشینی نوعی از حالت مصنوعی قالی یا فرش های دست بافتی است که با پشم‌های حیوانات بافته می‌شود. این فرش ها به دلیل تولید با مواد مصنوعی و سرعت بالای تولید قیمت ارزان‌تری نسبت به فرش دست بافت یا قالی دارد.

فرش های ماشینی با امکانات امروز توسط ماشین‌آلات متفاوتی بافته می‌شوند که شامل دستگاه های شونهر، آلفا، واندویل و تکسیما می‌شود.

این فرش ها در جنس های مختلفی تولید می‌شوند. فرش هایی که از جنس اکریلیک بافته می‌شوند کیفیت و قیمت بالاتری دارند. به دلیل شستشوی راحت و درخشندگی و البته قیمت پایین بیشتر فرش های ماشینی را با ابریشم مصنوعی می بافند. در ادامه به بررسی نام انواع فرش های ماشینی خواهیم پرداخت.

نام انواع فرش های ماشینی

در هنگام بافت این فرش ها از 5 جنس مختلف الیاف استفاده می‌شود که شامل پلی پروپیلن، نایلونی، پلی استر، پشمی و اکریلیک توضیحاتی در مورد نام انواع فرش های ماشینی در ادامه می‌دهیم.

فرش های پشمی:

در تولید فرش هایی که از پشم استفاده می‌شود که بیشتر این پشم ها از گوسفند به دست می‌آید. جنس این فرش ها دوام بیشتری دارد و گردوخاک را به خود نمی‌گیرد. ا

فرش های نایلونی:

بیشتر الیاف استفاده‌شده در فرش های ماشینی از جنس نایلون هستند. این نوع از فرش ها در برابر گردوخاک و رطوبت مقاوم هستند پس کپک نمی‌زنند.

فرش های پلی پروپیلن:

می‌توان گفت یک سوم بازار را فرش های از جنس پلی پروپیلن تشکیل می‌دهند. این فرش ها به دلیل مقاومت در برابر رطوبت و لک مناسب برای مکان هایی با رطوبت زیاد است.

فرش های اکریلیک:

الیاف مورد بافت این نوع فرش ها اکثر با پشم ترکیب می‌شود و سپس بافته‌می‌شود. این نوع فرش ها مقاومت بالایی در برابر لک، گردو غبار و رطوبت دارند و نرم نیز هستند.

فرش های پلی استر:

فرش ها بافته‌شده از این الیاف رنگ های درخشنده‌دارند و بدلیل ضد لک بودنشان جزو فرش های محبوب بازار به حساب میایند.

تولیدی فرش ابریشم ترید فرش هایی با طرح و نگار های زیبا را به بازار های سراسر کشور توزیع می کند. تمامی این فرش ها الیاف نرمی داشته و با قیمت های بسیار مقرون به صرفه بفروش می رسند. برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با ما تماس بگیرید.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *