دسته‌بندی نشده

فرش ماشینی اتاق کودکان

انتخاب فرش ماشینی مناسب برای اتاق کودکان

قبل از خرید فرش ماشینی باید به کارکرد آن توجه کنید و مکانی که قرار است فرش برای آن خریداری شود را در نظر داشته باشید. این روزها فرش های ماشینی در طرح و رنگ های مختلفی تولید می شوند. نقش و نگار فرش های ماشینی امروزه متنوع شده است که برای هر قسمتی از خانه می توان فرش ماشینی خریداری کرد. خرید فرش برای خانواده هایی که دارای کودک هستند کمی چالش برانگیز است. اتاق کودکان یکی از قسمت های خانه است که باید کاملاً فضای شاد و مثبت داشته باشد. برای خرید فرش ماشینی برای اتاق کودک باید به تمام وسایلی که در اتاق به کار رفته توجه کنید. فرش ماشینی که در اتاق کودک استفاده می شود باید با فرش های دیگر خانه تفاوت داشته باشد. حتماً برای خرید فرش ماشینی اتاق کودک به مدل، رنگ و جنس آن توجه کنید. علاوه بر این ها جنسیت کودک نیز در خرید فرش مؤثر است.

جنس فرش اتاق باید به گونه ای باشد که از مقاومت بالایی در برابر شست و شو برخوردار باشد. فرش اتاق کودک به دلیل این که خیلی زود کثیف می شود باید از رنگ هایی انتخاب شود که دیرتر کثیفی را نشان می دهند. همچنین به راحتی بتوان آن ها را شست. معمولاً فرش اتاق کودک را هر چند ماه یک دفعه شستشو می دهند. رنگ این فرش ها باید طوری باشد که در مقابل شست و شوی زیاد مقاوم باشد و تغییر پیدا نکند. نرم بودن فرش برای اتاق کودک خیلی مهم است. به دلیل این که کودکان بر روی آن بازی می کنند، راه می روند باید کاملاً لطافت داشته باشد و کودک را اذیت نکند. فرش کودک نباید خیلی ضخامت زیادی داشته باشد. فرش هایی که نقش و نگارهای ظریف و کودکانه دارند باعث می شوند تا کودک احساس بهتری نسبت به اتاق خود داشته باشد. استفاده کردن از نقش های فانتزی مخصوص کودکان که دارای شخصیت های کارتونی هستند سبب می گردند تا کودک احساس خوبی داشته باشد. در نظر گرفتن جنسیت کودک نیز در زمان خرید فرش اهمیت دارد.

معمولا برای دختران بیشتر رنگ های روشن مثل: صورتی و برای پسران رنگ های آبی روشن  مناسب است. هرگز از رنگ های تیره و خنثی برای اتاق کودک استفاده نکنید. فرش های کودک زیادی در بازار وجود دارد توجه به برند فرش نیز از نکاتی است که باید درنظر داشت. حتما فرش شناسنامه دار خریداری کنید. برای داشتن یک خرید خوب به فروشگاه های فرشی مراجعه کنید که معتبر و شناخته شده هستند. داشتن گارانتی و ضمانت نامه نشان دهنده کیفیت و مرغوبیت فرش ماشینی می باشد. داشتن تراکم بالاتر مقاومت فرش را بیشتر می کند. همچنین نقش و طرح آن از ظرافت بیشتری برخوردار است. برای خرید فرش کودک بودجه خوبی درنظر بگیرید. از خرید فرش های نامرغوب خوداری کنید زیرا طول عمر زیادی ندارند و برای خریداران فرش ضرر مالی هستند.

 

فرش ماشینی در دکوراسیون یک خانه چه تأثیری دارد

فرش های ماشینی در طرح ها و مدل های مختلفی تولید می شوند. علاوه بر این ها ابعاد آن ها نیز خیلی متنوع است. همه افراد با هر سلیقه ای می توانند از فرش ماشینی استفاده کنند. دکوراسیون داخلی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که امروزه مورد توجه افراد است. به کمک فرش ماشینی می توان دکوراسیون یک خانه را به کلی تغییر داد و جذابیت آن را افزایش داد. فرش یکی از لوازم مهمی می باشد که در دکوراسیون یک خانه تأثیرگذار است. در خانه های ایرانی اکثراً از فرش هایی با نقش و نگارهای سنتی و کلاسیک استفاده می کنند، به همین دلیل است که این فرش ها جزو فرش های ماشینی پرفروش در بازار می باشند. این سبک از فرش ماشینی اتاق کودکان تأثیر زیادی در زیبایی و جذابیت خانه دارد و باعث جذاب شدن آن می شود. هر فرش ماشینی دارای یکسری از ویژگی های مهم است که سبب تأثیرگذاری آن در فضای یک خانه می شود. ویژگی هایی مثل: رنگ فرش و ابعاد آن، طرح و ظرافت فرش همگی در تأثیرگذاری فرش مؤثر هستند.

برای اینکه بتوان به کمک فرش ماشینی تغییر مثبتی در خانه ای ایجاد شود، باید در هنگام انتخاب فرش به سایر اجزای دکوراسیون مثل: نوع مبلمان، تابلوها، میزها و آینه نیز دقت نمود. همه این اجزا در کنار همدیگر باعث زیبا شدن یک دکوراسیون می باشند. برای سبک های دکوراسیونی که مدرن هستند و مبلمان ساده دارند بهتر است از فرش ماشینی استفاده کنید که حالت مدرن دارند. در دکوراسیون های کلاسیک نیز باید از فرش های ماشینی استفاده کرد که نقش و نگار سنتی دارند. فرش های سنتی در کنار تابلو فرش ها و مبلمان می تواند فضای خوبی را برای خانه ایجاد کند. انتخاب فرش ماشینی باید با سبک زندگی افراد نیز مطابقت داشته باشد. اگر در خانه شما، کودک و یا حیوان خانگی می باشد بهتر است از فرش های ماشینی استفاده کنید که ضخامت بالایی دارند و رنگ آن ها تیره است. چرا که دیرتر کثیف می شود. فرش ماشینی را می توان در قسمت های مختلف یک خانه استفاده کرد.

می توان برای آشپزخانه، اتاق خواب و پذیرایی از فرش های مختلفی استفاده نمود. کاربرد فرشی که فرش ماشینی اتاق کودکان می باشد با کاربرد فرش در آشپزخانه متفاوت است. علاوه براین فرش هایی که برای پذیرایی استفاده می شود با فرش هایی که در آشپزخانه هستند متفاوت می باشند. نباید فرش اتاق خواب را نادیده گرفت. گاهی اوقات انتخاب یک فرش مناسب برای اتاق خواب می تواند فضایی مثبت زیاد در آن ایجاد کند. فرش ماشینی اتاق خواب باید دارای رنگ های گرم باشد و همچنین جنس آن کاملا نرم و لطیف باشد. ابعاد فرش ماشینی برای اتاق پذیرایی باید طوری باشد که کل سطح اتاق را بپوشاند. در حداقل ترین حالت باید ابعاد فرش به گونه ای باشد که پایه های جلویی مبل روی فرش قرار بگیرند. نباید نسبت به فرش راهروها بی توجه بود. راهروها محل رفت و آمد و گذر هستند باید از فرش های معمولی تر و با رنگ های تیره برای آن ها استفاده کرد. فرش هایی که دارای نقش ون گارهای زیادی هستند برای راهروها خیلی مناسب می باشند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *