کالا, محصولات

فرش طرح یلمه|دستبافت یلمه

طرح فرش یلمه مانند سایر عشایر خطوط شکسته و هندسی، اشکال ساده تشکیل شده است. در این طرح‌ها معمولا از گل و بوته بختیاری استفاده نمی‌شود و نقوش آن بیشتر تحت تأثیر نقش‌های قشقایی و به شکل تکرار  لوزی‌های آن میباشد.

تار و پود و پرز این فرش از پشم میباشد.

اندازه قالی یلمه:

اندازه و مساحت این فرش‌ها معمولاً  کوچک پارچه است. ذرع و نیم، کناره و همچنین پشتی در اندازه‌های مختلف و معمولی از دست بافته‌هایی است که با ترنج های رنگارنگ در میان افراد این ایل بافته می‌شود.

نوع بافت این فرش ها نیم لول و تخت بافت میباشند.

ویژگی های قالی یلمه:

طرح و نقشه:

فرش یلمه معمولاً طرح و نقشی منحنی شکل دارد.

کیفیت:

فرش یلمه جزء مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین فرش‌های ایرانی و شرقی است.

این فرش به دلیل نقشه زیبا و منحصر به فرد و ساختار نرم و صاف شهرت دارند.

اندازه و شکل:

قالی یلمه در اندازه‌های مختلف یافت می‌شود، البته اکثر فرش‌ها در اندازه‌های متوسط (چهار در شش تا هشت در ده پا) بافته شده است.

قالی های یلمه بزرگتر در اندازه ده در هجده پا نیز وجود دارند.

رنگ:

آبی روشن و کرم رنگ‌های غالب فرش یلمه است و عاجی نیز به عنوان رنگ متضاد به کار برده می‌شود.

بافت:

قالی یلمه با پشم نرم و نازک بافته می‌شود و بافت متراکمی دارد.

چله:

تار فرش یلمه عموماً پنبه‌ای و پود آن پنبه‌ای یا پشمی میباشد.

گره:

بافندگان قالی یلمه از گره فارسی استفاده می‌کنند.

هنگام خرید قالی یلمه به پشت آن نگاه کنید، چون کیفیت فرش به تعداد گره‌های آن بستگی دارد.

متوسط تعداد گره‌های فرش یلمه KPSI 120 (30 رج) تا KPSI  842 (80 رج) است.

 ویژگی های مهم فرش یلمه

طرح فرش های یلمه مانند سایر عشایر  میباشند،که خطوط هندسی و شکسته و، اشكال ساده شده، و همچنین نقش های كاملاً مشخص از نشانه های فرش یلمه دارا میباشد.

در این طرح ها از گل و بوتة بختیاری استفاده نمی شود و نقش آن اغلب تحت تأثیر نقش های قشقائی و به شکل لوزی های مكرر میباشند.

فرد بودن تعداد قاب های عمودی و افقی در نقوش قاب،قابی كه اخیراً در فرش های این قوم وارد شده است ،

و نقش خورشید ساسانی و صلیب شكسته و گل حنا نشانه های دیگری از فرش های یلمه میباشند.

 

  1. بافت ،تارو پود ،پرزفرش این قوم از پشم میباشد كه به وفور در اختیار ایشان است. اندازه و مساحت این فرش ها معمولاً كوچك پارچه است.
  2. قالیچه و همچنین پشتی در اندازه های مختلف و معمولی از دست بافته هایی است كه با ترنج های رنگا رنگ در میان افراد این ایل بافته می شود. نوع بافت این فرش ها غالباً نیم لول و تخت است.
  3. رنگ غالب در این فرش ها ، سرمه ای آبی،لاکی، و رنگ های فرعی آن سفید وكرم، خاکستری، و … می باشند.
  4. این رنگ ها اغلب تیره است و از رنگ های گیاهی و صنعتی و رنگرزی استفاده شده است.

قیمت:

قالی یلمه جزء نفیس‌ترین فرش‌های دستبافت ایرانی است.و بهتریت فرسش برای دکوراسیون های کلاسیک و طرح قدیم میباشد.به خاطر بسپارید که طبق یک قاعده کلی هرچه تعداد گره‌های فرش بالاتر باشد، فرش گران‌تر و با ارزش تر است.

ارتباط با پشتیبانی

🔰برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید و فروش و صادرات و واردات این محصول و اطلاع از قیمت های آن در نقاط مختلف کشور با ما تماس بگیرید،یا در واتساپ پیام دهید.

مهندس حمیدرضارضائی

09108373801خرید،واتساپ

09918226947مشاوره داخلی

Hamidrezarezaee6947@gmail.com

 

فرش طرح یلمه

فرش ها از طرح های گوناگونی برخوردارند. این فرش از طرح های مختلفی برخوردار بوده و یکی از اصیل ترین فرش ها در ایران به شمار می روند. فرش طرح یلمه بسیار زیباست طوری که در نگاه اول دل هر ببینده ای را به خودش جذب می کند. اگر جزء دسته کسانی هستید که به فرش های اصیل ایرانی علاقه دارید یلمه برایتان گزینه مناسبی است.

خرید یلمه

یلمه یکی از فرش ها با طرح عشایری ایرانی است که دارای کاربردهای مختلفی می باشد. این فرش جزء پر فروش ترین ها می باشد. یلمه می تواند به شما کمک کرده تا بتوانید دکوراسیون عمیق با طرح های گوناگونی داشته باشند. شما می توانید خرید یلمه را جزء لذت بخش ترین کارها در تهیه فرش بدانید، چون که کمک زیادی به شما می کند.

خرید آنلاین یلمه

شاید در گذشته علاقه مندان به یلمه دسترسی به این محصول را سخت و مشکل می دانستند، در صورتی که شما می تونید امروزه خیلی ساده و راحت فرش یلمه را در کوتاه ترین زمان ممکن به دست آورید. خرید آنلاین امکان دسترسی را خیلی ساده کرده است. شما می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن یلمه مد نظرتان را با کیفیت بالا داشته باشید.

خرید های آنلاین با توجه به ویژگی هایی که دارند امروزه با استقبال بالایی مواجه هستند. از طرفی مجموعه هایی که به صورت تخصصی در زمینه فروش فرش طرح یلمه هم هستند. این محصولات را در کوتاه ترین زمان ممکن به دست شما می رسانند.

بخش فعالیت فرش در دنیای آنلاین خیلی گسترده تر از سابق شده است. شما می توانید همیشه از دنیای آنلاین به عنوان منبع غنی برای فرش هایی که نیاز دارید استفاده کنید. خرید آنلاین نه تنها به شما برای بستر کامل برای فرش را فراهم کرده، بلکه سبب می شود تا شما هم بتوانید از بهترین بستر برای خرید فرش را اداشته باشید.

بهترین فروش فرش طرح یلمه

شما می توانید بهترین فروشگاه طرح یلمه را در دنیای اینترنتی پیدا کنید و از آن به نحو احسن خرید کنید. خرید فرش طرح یلمه باید از فروشگاه معتبر فرش انجام شود. در واقع شما زمانی می توانید از مزایای خرید اینترنتی بهره مند شوید که به سراغ فروشگاه های معتبر که خدمات خوبی به شما ارائه می دهند بروید.

ابریشم ترید یکی از مجموعه هایی است که به صورت تخصصی در زمینه فروش انواع فرش فعالیت می کند. شما می توانید بهترین فروش هایی که مد نظرتان دارید را از ابریشم ترید با قیمت بالا و کیفیت مناسب تهیه کنید. ابریشم ترید پیش از خرید به شما مشورت و مشاوره ارائه داده و درمورد خرید های عمده هم بهترین کیفیت را به شما می دهند.

بازگشت به لیست

2 نظر در “فرش طرح یلمه|دستبافت یلمه

  1. Bejo گفت:

    Wow…. Beautiful themes

  2. ale ale گفت:

    great stuff #test

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *